Printer http://chapgar.zarinblog.ir The largest printing company in Iran Tue, 02 Nov 2021 16:44:33 +0000 fa-IR hourly 1 چاپ وینیل چه کاربردی دارد؟ http://chapgar.zarinblog.ir/2021/09/30/32/ http://chapgar.zarinblog.ir/2021/09/30/32/#respond Thu, 30 Sep 2021 20:06:30 +0000 http://chapgar.zarinblog.ir/?p=32 چاپ وینیل چه کاربردی دارد؟ وینیل شیری بیشتر از شیشه محبوب است زیرا به پشت وینیل چسبانده شده است و می تواند برای برنامه هایی مانند چاپ وینیل و تبلیغات در اتوبوس ، چاپ وینیل برای تبلیغات کف مغازه و راهرو و نصب در دیوارهای رنگ شده استفاده شود. مصارف خانگی مانند چاپ وینیل روی […]

نوشته چاپ وینیل چه کاربردی دارد؟ اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
چاپ وینیل چه کاربردی دارد؟

وینیل شیری بیشتر از شیشه محبوب است زیرا به پشت وینیل چسبانده شده است و می تواند برای برنامه هایی مانند چاپ وینیل و تبلیغات در اتوبوس ، چاپ وینیل برای تبلیغات کف مغازه و راهرو و نصب در دیوارهای رنگ شده استفاده شود.

مصارف خانگی مانند چاپ وینیل روی دیوار خانه ها و ادارات برای دکوراسیون داخلی است. چاپ وینیل برای یخچال های صنعتی و شیشه های سوپرمارکت نیز استفاده می شود.

وینیل را می توان با آب نصب کرد و چسب به گونه ای است که در صورت نیاز از محل کار برداشته می شود.

نصب مجدد وینیل روی سطوح دشوار است ، بنابراین توصیه می شود هنگام نصب آن را با دقت انجام دهید تا نیازی به کار مجدد نباشد.

کاربرد وینیل

  چاپ روی انواع وسایل نقلیه

  فضای داخلی خانه را تزئین کنید.

  تبلیغات روی بدنه انواع خودروها.

 برای یخچال سوپر مارکت استفاده کنید

 تبلیغات مغازه ها و پاساژهای روی دیوار.

چاپ وینیل

چاپ وینیل به صورت تخصصی و با کیفیت ماندگار انجام می شود. جوهرهای مورد استفاده برای این منظور از کیفیت خوبی برخوردار هستند تا بتوانند نمای بیرونی و به ویژه مکانهایی که در معرض نور هستند را تحمل کنند. سه نوع مختلف ماشین چاپ وینیل وجود دارد که هر کدام از آنها وینیل را چاپ می کنند.

نکاتی در مورد چاپ وینیل

استفاده از چسب با کیفیت بالا برای افزایش عمر و دوام وینیل تبلیغاتی برای صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی ، چاپ متون روی وینیل شیر به دلیل زمینه سفید بهتر است ، زیرا در این حالت متن بهتر از وینیل شیشه ای به نظر می رسد ، تصاویر را می توان به وضوح دیده می شود ، اما نوشته ها به خوبی قابل مشاهده نخواهند بود.

از چسب با کیفیت خوب برای اتوبوس ها یا تجهیزات مغازه ای که در معرض نور خورشید هستند استفاده کنید.

استفاده از جوهر مرغوب روی وینیل نصب شده روی اتوبوس ها ، این موضوع اهمیت بیشتری دارد ، زیرا اتوبوس های شرکت واحد هفته ای یک بار جلسات منظم شستشوی خودرو را انجام می دهند و به دلیل آلودگی هوا و روغن که رسوب روی بدن با اسید رقیق شسته می شود و اگر جوهرهای مورد استفاده در هنگام چاپ نامطلوب باشد ، اسید رقیق رنگ خود را از دست می دهد.

https://www.aparat.com/v/A2VlQ/

 

نوشته چاپ وینیل چه کاربردی دارد؟ اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
http://chapgar.zarinblog.ir/2021/09/30/32/feed/ 0
آیا تجارت شما به چاپ وینیل احتیاج دارد؟ http://chapgar.zarinblog.ir/2021/02/23/%da%86%d8%a7%d9%be-%d9%88%db%8c%d9%86%db%8c%d9%84/ http://chapgar.zarinblog.ir/2021/02/23/%da%86%d8%a7%d9%be-%d9%88%db%8c%d9%86%db%8c%d9%84/#respond Mon, 22 Feb 2021 22:53:50 +0000 http://chapgar.zarinblog.ir/?p=28 چاپ وینیل و پوسترهای پنجره ای راهی نوآورانه برای بازاریابی مخاطبان هدف شما بدون نگرانی از آسیب دیدن صفحه نمایش در اثر آب و هوا یا لمس انسان ارائه می دهند. با دوام ، رنگارنگ ، جذاب و موثر ، چه راهی بهتر از پوسترهای بنر چشم نواز برای برقراری ارتباط با مشتریان شما وجود […]

نوشته آیا تجارت شما به چاپ وینیل احتیاج دارد؟ اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
چاپ وینیل و پوسترهای پنجره ای راهی نوآورانه برای بازاریابی مخاطبان هدف شما بدون نگرانی از آسیب دیدن صفحه نمایش در اثر آب و هوا یا لمس انسان ارائه می دهند. با دوام ، رنگارنگ ، جذاب و موثر ، چه راهی بهتر از پوسترهای بنر چشم نواز برای برقراری ارتباط با مشتریان شما وجود دارد؟

 

پوسترها از قرن نوزدهم ابزاری تأثیرگذار در بازاریابی بوده اند. امروزه ، هر کجا که شخصی راه برود ، احتمالاً تقریباً در هر مکان با پوستر یا بنرهای سفارشی روبرو خواهد شد. چاپ پوستر وینیل م effectiveثر است و هدف کلی از ابتدای اولیه تاکنون تغییر زیادی نکرده است.

پوسترهای پنجره کاغذی در مقابل چاپ وینیل

 

حتی اگر مشاغل بتوانند پوستر سفارشی خود را در یک چاپخانه تهیه کنند یا با دست خود یک کمپین بازاریابی ایجاد کنند ، پوسترها هنوز هم با کاغذ ساخته می شوند ، که در معرض هوای نامناسب یا تماس با انسان است. ما در یک گزینه قوی ارائه می دهیم: چاپ وینیل.

 

بر خلاف پوستر کاغذی ، که به راحتی با پاره شدن ، چین خوردگی یا چین و چروک آسیب می بیند ، چاپ وینیل با دوام هستند و برای ارسال پیام شرکت به زیبایی ساخته می شوند. هر یک از نمایشگرهای مات را می توان با وضوح 720-1440 dpi چاپ کرد ، اما این به کیفیت طراحی سفارشی و بارگذاری تصویر بستگی دارد.

 

صاحبان مشاغلی که به دنبال یک پوستر سفارشی ساده هستند باید به گالری الگوی مراجعه کنند – ما پوسترهایی برای تبلیغ رویدادها ، تعطیلات و پیشنهادات ویژه ساخته ایم. برای چاپ وینیل سفارشی ، راه حل مناسب شما را دارد!

ویژگی های چاپ سفارشی وینیل و چاپ وینیل

 

چاپ وینیل سفارشی با کیفیت بالا و بصری را به مشتریان خود معرفی می کند. با چاپ وینیل سفارشی خود ، از کیفیت تصویر بالا برای همه پوسترهای وینیل خود اطمینان حاصل می کنیم تا یک تجربه بصری در کلاس جهانی ایجاد کنید. یا می توانید از ما بخواهید که برای شما پوستر بسازیم یا می توانید از بین مجموعه پوسترهای اختصاصی ما انتخاب کنید!

 

    پوسترهای پنجره پشتی از قبل چسبانده شده دارند ، که به کاربرد آسان لایه برداری و چسباندن کمک می کند.

    آنها در خارج از لیوان اعمال می شوند.

    اینها برای یک بار استفاده هستند و هم برای برنامه های داخلی و خارجی مناسب هستند.

    چاپ وینیل سفارشی ما دارای وضوح 720dpi-1440dpi در تمام رنگ است.

    پوسترهای وینیل و پوسترهای پنجره ای با ارتفاع و عرض بیش از 5 فوت به صورت دو قطعه ارائه می شوند که به نصب آسان کمک می کند. بسیاری از فیلم های نصب در مرجع در YouTube موجود است.

 

وینیل سفارشی

 

پوسترهای وینیل: سوالات متداول

 

پوسترهای وینیل از چه ساخته شده اند؟

 

همانطور که از نام آن پیداست ، پوسترهای وینیل از مواد وینیل ساخته شده اند. وینیل 100 میکرونی وایت مونومریک تقویم مورد استفاده برای ساخت این پوسترها به اندازه کافی بادوام و بادوام است که در برابر عناصر خارجی مختلف بایستد. آنها همچنین سبک هستند و باعث می شوند بسیار قابل حمل باشند. فرایند چاپ UV با رنگ کامل ، 720DPI ، حلال سازگار با محیط زیست باعث می شود که این پوسترها پر جنب و جوش ، چشم نواز و ایده آل برای تبلیغات در فضای باز باشند. پشت آنها از قبل چسبانده شده است ، باعث می شود پوست آنها راحت کنده شود و روی سطح بچسبد.

 

چاپ پوستر سفارشی چیست؟

 

چاپ سفارشی به شما امکان می دهد ابعاد اندازه دلخواه خود را انتخاب کنید ، ویژگی هایی مانند لمینیت ، چاپ UV ، گرافیک شخصی و غیره را به پوستر خود اضافه کنید. سفارشی سازی به شما امکان می دهد پوستر خود را بر اساس نیاز و بودجه خود بسازید.

 

چگونه پوستر وینیل را به درستی اعمال کنیم؟

 

    سطح / شیشه را تمیز کنید.

    با لایه برداری از حدود 1 اینچ کاغذ پشتی از بالا ، گرافیک را برای نصب آماده کنید.

    با قرار دادن قسمت بالای پوستر روی سطح ، گرافیک پوستر را با دقت در موقعیت مناسب قرار دهید.

    هنگام استفاده از گرافیک پوستر وینیل روی سطح ، اطمینان حاصل کنید که هیچ حباب یا چین و چروکی وجود ندارد.

    از یک اسکاج یا کفگیر لاستیکی به صورت رو به پایین استفاده کنید و پوستر را از ابتدای وسط بالای نمودار شروع کنید.

    در صورت مشاهده حباب / چین و چروک ، حباب ها را به سمت کناره های گرافیکی پوستر فشار دهید.

    قسمت پشتی پوستر وینیل را پایین بکشید تا زمانی که تمام گرافیک روی سطح قرار گیرد.

 

هزینه حمل و نقل شما چقدر است؟

 

ما در حال حاضر حمل و نقل رایگان را با تمام سفارشات ارائه می دهیم. (فقط تا زمان ادامه پیشنهاد معتبر است).

 

آیا می توانم پوستر وینیل خود را در خارج اعمال کنم؟

 

بله ، این پوسترهای وینیل قرار است در خارج مورد استفاده قرار گیرند زیرا ساختار وینیل آنها باعث مقاومت در برابر چندین عنصر خارجی می شود.

 

پوسترهای وینیل برای چه مواردی استفاده می شوند؟

 

پوسترهای چاپی می توانند برای اهداف مختلفی استفاده شوند ، از جمله تبلیغات خرده فروشی ، بازاریابی تجاری ، ارائه ها ، تبلیغات محصول ، ارسال اطلاعات مهم ، نمایش قوانین یا مجموعه های مهم دستورالعمل ها ، ایجاد اقدامات ایمنی به موارد دیگر. در اینجا در ، می توانید پوستر خود را بر اساس نیازهای خاص خود طراحی کنید. برای کمک به شما در این زمینه ، ما تعداد زیادی الگوی پوستر طراحی رایگان برای شما داریم تا گرافیک های سفارشی پوستر خود را شروع کنید

 

منبع : خانه طراحان سام

نوشته آیا تجارت شما به چاپ وینیل احتیاج دارد؟ اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
http://chapgar.zarinblog.ir/2021/02/23/%da%86%d8%a7%d9%be-%d9%88%db%8c%d9%86%db%8c%d9%84/feed/ 0
تاریخچه چاپ تخته شاسی http://chapgar.zarinblog.ir/2020/08/01/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%da%86%d8%a7%d9%be-%d8%aa%d8%ae%d8%aa%d9%87-%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c/ http://chapgar.zarinblog.ir/2020/08/01/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%da%86%d8%a7%d9%be-%d8%aa%d8%ae%d8%aa%d9%87-%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c/#respond Sat, 01 Aug 2020 20:25:36 +0000 http://chapgar.zarinblog.ir/?p=23 تاریخچه چاپ تخته شاسی و چاپ عکس روی شاسی کلاً چوب ماده ایِ که مدام به خاطر خصوصیت هایی که داره مورد دقت و به کار گیری قرار میگیره زیرا خب سبکِ , مقاومِ , شیکِ و راحت صورت میگیره و . . . به خاطر همین مشخصات نیز بوده که دوران قبل روی چوب […]

نوشته تاریخچه چاپ تخته شاسی اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
تاریخچه چاپ تخته شاسی و چاپ عکس روی شاسی

کلاً چوب ماده ایِ که مدام به خاطر خصوصیت هایی که داره مورد دقت و به کار گیری قرار میگیره زیرا خب سبکِ , مقاومِ , شیکِ و راحت صورت میگیره و . . . به خاطر همین مشخصات نیز بوده که دوران قبل روی چوب کنده کاری میکردن و گونه های و خط های متفاوتی رو روی اون ها مینگاشتن و از اون ها منفعت میبردن و از همون جا بود که چاپ روی چوب آغاز شد . همون کنده کاری هایِ بی معنا به نظور انتقال داده ها به روی لوح های چوبی بوده که خودش یه مدل چاپ محسوب میشه و ولی سنگ و لوح گلی و فلزی نیز بوده که بعداً اومده که فعالیت با اونا نداریم .

 

پس چاپ روی چوب از دیر باز بوده و حال صورت امروزی تری به خودش گرفته . ولی امروزه به یک‌سری روش متفاوت بسته به ایده و طرح و ذوق های متفاوت روی چوب طرح میزنن که شایسته ترین و راحت ترینشون همین تخته شاسی هستش .

 

تخته شاسی چیست؟

تخته شاسی

تخته شاسی به لهجه بی آلایش یک برگه MDF است که یه سمت آن آغشته به چسب و در طرف دیگر شیارهایی جهت معلق کردن عکس بر روی دیوار جای‌دارد و در حوالی تخته شاسی از نوار PVC جهت زیباتر شدن تخته شاسی استعمال میشود .

 

این کلیت مواد تشکیل دهنده تخته شاسی می‌باشد ولی ساخت آن نیازمند داشتن دستگاه های توسعه یافته جهت بُرش MDF , صاف و صیقلی کردن آن , دستگاه قرارا دادن چسب دوطرفه روی تخته شاسی و همینطور دستگاه های نصب نوار PVC

 

 

سایز های تخته شاسی : از سایز ۹*۶ سانتی متر تا ۳۶۰*۱۸۰ سانتی متر

 

ضخامت های گوناگون تخته شاسی : ۳ میلیمتر – ۸ میلیمتر – ۱۶ میلیمتر – ۳۰ میلیمتر

 

موردها کاربرد تخته شاسی :

 

  • اداره ها , اُرگان ها و اداره ها
  • نمایشگاه های عکاسی
  • مارک های مطرح جامه و مد
  • چیدمان داخلی
  •  
  • گونه های تابلو های دکوری
  • گونه های عکس های خانوادگی و فردی

 

 

چاپ عکس روی شاسی چه می باشد

 

در صورتی‌که تا قبل از این با کلمه چاپ عکس روی شاسی روبروشده باشید و مضمون ها این عبارت را بی نقص فهم نکرده اید , با ما همراه باشید تا به تفضیل به جواب این سوال پی ببرید . چاپ عکس آنلاین را که کلیه میدانیم و معنای آن این است که محتوای دیجیتال جانور در موبایل , دوربین عکاسی یا این که رایانه همراه خویش را به صورت چاپ شده و فیزیکی داشته باشیم اکنون این‌که چاپ عکس با چه دستگاهی و به چه صورت چاپ شده باشد خویش مفصل است , یا گونه های ورقه چاپ عکس چه‌گونه است خویش در مقاله ای جدا توضیح داده شده‌است .

تخته شاسی چه می‌باشد و چرا به آن شاسی می‌گویند

 

در شرایطی‌که اعتنا کرده باشید همه خودروها دارنده شاسی می‌باشند که در واقع محافظ بدنه اتومبیل هستند و بدنه ی ماشین روی آن سوار می شود . تخته شاسی نیز به معنای تخته حافظ است همان بمعنای چاپ عکس روی تخته حفظ کننده هست . از این پس شما میدانید چاپ شاسی به چه معنایی است .

گونه های تخته شاسی

 

1 – تخته شاسی بی آلایش

2 – تخته شاسی طرح دار یا این که دکوراتیو

 

تخته شاسی های معمولی در واقع قطعه ای چوب میباشند که تحت عنوان کادر عکسی فارغ از لبه و خوشگل جهت نمایش خاطرات عکسی ما به کارگیری میگردند این جور تخته شاسی ها در بعد ها متعدد البته در سایزهای استاندارد به صورت مربع یا این که مستطیل با اعتنا به مقدار انتخابی عکسهایتان مختلف است گزینش می شود این تخته شاسی با قطر 8 میلی متری یا این که 16 میلی متری در بازار عرضه می شود.

 

منبع: چاپ دیجیتال خانه طراحان سام

نوشته تاریخچه چاپ تخته شاسی اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
http://chapgar.zarinblog.ir/2020/08/01/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%da%86%d8%a7%d9%be-%d8%aa%d8%ae%d8%aa%d9%87-%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c/feed/ 0
نحوه صحیح ساخت لایت باکس http://chapgar.zarinblog.ir/2020/07/04/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%b5%d8%ad%db%8c%d8%ad-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d8%b3/ http://chapgar.zarinblog.ir/2020/07/04/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%b5%d8%ad%db%8c%d8%ad-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d8%b3/#respond Sat, 04 Jul 2020 11:02:31 +0000 http://chapgar.zarinblog.ir/?p=20 نحوه صحیح ساخت لایت باکس در این مقاله قصد داریم شما‌را با یادگرفتن ساخت لایت باکس از باکس مقوایی آشنا کنیم . ممکن است که شما برای آغاز عمل عکاسی , پول کافی را نداشته باشید ولی میتوانید با استعمال از تلفن همراه و یا این که تبلت خویش این رشته را آغاز نمائید . […]

نوشته نحوه صحیح ساخت لایت باکس اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
نحوه صحیح ساخت لایت باکس

در این مقاله قصد داریم شما‌را با یادگرفتن ساخت لایت باکس از باکس مقوایی آشنا کنیم . ممکن است که شما برای آغاز عمل عکاسی , پول کافی را نداشته باشید ولی میتوانید با استعمال از تلفن همراه و یا این که تبلت خویش این رشته را آغاز نمائید . احتمالا برای شما این سوال تولید شود که :

لایت باکس چیست؟

 

لایت باکس دوچندان متنوع است و اشکال متمایز دارااست , در واقع از آنان در بیلبوردهای تبلیغاتی تا تماشا عکس های رادیولوژی به کار گیری میگردد . ولی درین مقاله خواسته ما لایت باکس عکاسی است که نقش فراوان مهمی را در عکاسی ایفا می نماید و بیشتر در عکاسی صنعتی و عکاسی از مال مورد استعمال قرار میگیرد . در لایت باکس نورپردازی از بالا و از طرفین انجام میشود . در عکاسی از اشیائی که می بایست در آن به جزئیات دقت ویژه داشت , نیاز به لایت باکس غیرفریمل انکار است . لایت باکس با نور ملایم و دور‌نما یکسان موضوع را برای ساخت یک عکس قشنگ و کیفیت عالی مهیا می نماید .

ساخت تابلو لایت باکس

به‌دنبال روند ساخت لایت باکس از باکس مقوا را تشریح میکنیم که در فن عکاسی برای عکس های قشنگ فراوان به شما امداد خواهد کرد .

روند ساخت لایت باکس

 

1 – باکس مقوایی را تنظیم نمائید که مقدار آن با کالای متبوع شما متناسب باشد . شما می توانید در شرایطی‌که در منزل باکس مقوایی دارید از آن استعمال فرمایید و آن را به اتاقی ببرید که قصد دارید لایت باکس خویش را در آن جا بسازید . باکس مقوایی را از هر طرف 1 . 5 الی 2 اینچ ( 3 . 81 الی 5 سانتی متر ) آرم بزنید .

2 – با اعتنا طرفین را برش دهید , در واقع می بایست سه طرف باکس را برش دهیم . ذیل مقوا را چسب بزنید تا مشکلی پیرو فعالیت پیش نیاید . مقوا را به نحوی قرار دهید که سمت گشوده آن به طرف شما باشد .

3 – با کاتر مقوا را با توجه برش دهید . میتوانید از خط‌کش برای برش ظریف و مطلوب استعمال نمائید . دقت داشته باشید که برش ها بایستی به صورت به طور کامل صاف باشند . پس از جدا کردن کناره‌ها , پارچه یا این که برگه سپید و یا این که هر رنگ دیگری را که در لحاظ دارید را در سه طرف مقوا قرار دهید و با چسب بچسبانید . طرف چهارم می بایست گشوده بماند . ولی ممکن است شما به یکسری لایه پارچه یا این که برگه برای تولید نور و روشنایی مطلوب نیاز داشته باشید . بدین ترتیب برای این‌که به سود مطلوب برسید با هر لایه از پارچه یا این که ورقه که به مقوا بیشتر می کنید از سوژه متبوع خویش عکس بگیرید .

4 – برای این که دور نما فریمل قبولی تولید فرمائید عملکرد فرمایید تراز صاف و فریمل قبولی را پیدا نمایید , خوب تر است که دور نما رنگ سپید باشد و نیز مرحله با مقوا باشد . علت این‌که از مرحله سپید در عکس ها استعمال میکنیم این است که شم نامحدودی را به مخاطب القا می نماید و این احساس بوجود نمی‌آید که‌این عکس در فضایی تماما محدود گرفته شده‌است . کارایی نمایید بخش های مازاد برنامه خردسالان , برگه و یا این که پارچه را ببرید تا تعادل مقوا نگهداری شود .

5 – برای این‌که ثبات بیشتری به باکس بدهید می‌توانید چندین چوب را برش دهید و آن را در چهار طرف باکس قرار دهید و با نوار سفت فرمائید . ولی این سطح به طور کامل ازروی میل است و می‌توانید که چه بسا آن را انجام ندهید .

6 – فراموش نکنید که برای جلوه دادن بیشتر از نوار و مقوای سیاه استعمال نمائید و آن را به نحوی برش دهید که کناره های لایت باکس را به خیر بپوشاند . در واقع مزیت این مقوای سیاه این است که از ورود نوروروشنایی مازاد به باکس خودداری می نماید.

نوشته نحوه صحیح ساخت لایت باکس اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
http://chapgar.zarinblog.ir/2020/07/04/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%b5%d8%ad%db%8c%d8%ad-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d8%b3/feed/ 0
سایز کارت ویزیت چقدر است؟ http://chapgar.zarinblog.ir/2020/02/15/kartvizit/ http://chapgar.zarinblog.ir/2020/02/15/kartvizit/#respond Sat, 15 Feb 2020 08:25:07 +0000 http://chapgar.zarinblog.ir/?p=17 سایز‌های رایج کارت ویزیت همان سایز مستطیلی به اندازه‌ی کارت‌های بانکی است. اما در سایز مربعی و کوچکتر نیز قابل طراحی و چاپ است.کارت‌ ویزیت‌های مربعی بیشتر جنبه فانتزی دارند. دور کارت ویزیت به صورت معمول نوک تیز است اما برای زیبایی بیشتر و به درخواست مشتری در شرکت خانه طراحان سام می‌توان چهار گوشه […]

نوشته سایز کارت ویزیت چقدر است؟ اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
سایز‌های رایج کارت ویزیت همان سایز مستطیلی به اندازه‌ی کارت‌های بانکی است. اما در سایز مربعی و کوچکتر نیز قابل طراحی و چاپ است.کارت‌ ویزیت‌های مربعی بیشتر جنبه فانتزی دارند.

دور کارت ویزیت به صورت معمول نوک تیز است اما برای زیبایی بیشتر و به درخواست مشتری در شرکت خانه طراحان سام می‌توان چهار گوشه کارت را به صورت دورگرد برش داد. برش گرد علاوه بر زیبایی، احتمال آسیب اندک ناشی از تیزی نوک کارت را هم به صفر می‌رساند.

 

با به کار‌بردن دقت و خلاقیت در طراحی و چاپ کارت ویزیت می‌توانید تصویری جامع از شخصیت خود یا سازمان و شرکت‌تان را در ذهن مخاطب به یادگار بگذارید که هیچ‌گاه فراموش نکنند. روان‌شناسی یادگیری به سمت چاپ فلش‌کارت‌ها در تمامی زمینه‌ها بر اساس الگوی تصویر‌سازی ذهنی پیش‌می‌رود.

بنابراین اگر کمی زرنگ باشید می‌توانید با طراحی عالی و انتخاب رنگ و جنس متناسب با آن، تاثیر شگرفی در ذهن مخاطب خود بگذارید. پس اینکه چه شرکت و چه طراحی با چه کیفیت چاپی انتخاب کنید مهم است.

 حفظ هارمونی طرح و رنگ و فونت در کنار هم کار هر کسی نیست. پس بهتر است کار را به کاردان بسپارید و از نتیجه عالی و کیفیت برتر آن لذت ببرید.

 

منبع: چاپ کارت ویزیت خانه طراحان سام

نوشته سایز کارت ویزیت چقدر است؟ اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
http://chapgar.zarinblog.ir/2020/02/15/kartvizit/feed/ 0
برای ساخت لایت باکس فریم لس حرفه‌ای باید به 3 اصل مهم توجه کنید http://chapgar.zarinblog.ir/2020/01/14/light-box/ http://chapgar.zarinblog.ir/2020/01/14/light-box/#respond Tue, 14 Jan 2020 12:58:05 +0000 http://chapgar.zarinblog.ir/?p=13 برای ساخت لایت باکس فریم لس حرفه‌ای باید به 3 اصل مهم توجه کنید: طرح لایت باکس فریم لایت باکس درخشش نور پشت لایت باکس بک لایت طلقی، بک لایت پارچه‌ای و صفحه پلکسی از دیگر آیتم‌هایی هستند که در لایت باکس‌های دیگر استفاده می‌شوند و لایت باکس‌های مگنتی، لایت باکس‌های کریستالی و لایت باکس‌های […]

نوشته برای ساخت لایت باکس فریم لس حرفه‌ای باید به 3 اصل مهم توجه کنید اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
برای ساخت لایت باکس فریم لس حرفه‌ای باید به 3 اصل مهم توجه کنید:

  1. طرح لایت باکس
  2. فریم لایت باکس
  3. درخشش نور پشت لایت باکس

بک لایت طلقی، بک لایت پارچه‌ای و صفحه پلکسی از دیگر آیتم‌هایی هستند که در لایت باکس‌های دیگر استفاده می‌شوند و لایت باکس‌های مگنتی، لایت باکس‌های کریستالی و لایت باکس‌های اسنپی از این دسته می‌باشند.

لایت باکس فریم لس آلومینیومی از ترکیب طرح چاپ شده (با روش سابلیمیشن)، فریم آلومینیومی و نور LED ساخته می‌شود.

 

منبع: خانه طراحان سام

نوشته برای ساخت لایت باکس فریم لس حرفه‌ای باید به 3 اصل مهم توجه کنید اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
http://chapgar.zarinblog.ir/2020/01/14/light-box/feed/ 0
معرفی چاپ بک لایت http://chapgar.zarinblog.ir/2019/09/25/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%86%d8%a7%d9%be-%d8%a8%da%a9-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa/ http://chapgar.zarinblog.ir/2019/09/25/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%86%d8%a7%d9%be-%d8%a8%da%a9-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa/#respond Wed, 25 Sep 2019 09:01:54 +0000 http://chapgar.zarinblog.ir/?p=8 چاپ بک لایت چیست؟   ​ واژه‎ ‎بک لایت‎ ‎یا‎ ‎بک لیت، برگرفته از عبارت‎ Backlit ‎در انگلیسی و به معنای تصویر یا زمینه‌ای ‏است که از پشت به وسیله نور روشن شده و یا از پشت نور به آن تابیده می‌شود.‏ چاپ تابلو بک لایت‎ ‎بر روی مدیاهایی انجام می شود که در تابلوهای […]

نوشته معرفی چاپ بک لایت اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
چاپ بک لایت چیست؟

 


واژه‎ ‎بک لایت‎ ‎یا‎ ‎بک لیت، برگرفته از عبارت‎ Backlit ‎در انگلیسی و به معنای تصویر یا زمینه‌ای ‏است که از پشت به وسیله نور روشن شده و یا از پشت نور به آن تابیده می‌شود.‏

چاپ تابلو بک لایت‎ ‎بر روی مدیاهایی انجام می شود که در تابلوهای بک لیت (نور از پشت) یا پشت چراغدار به کار می‌روند و اثر چاپ شده روی کاغذ بک لایت در یک قاب بک لایت از جنس آلومینیوم، پلکسی، چوب و … قرار گرفته و برای زیباسازی و اثربخشی بیشتر با استفاده از یک نورپردازی خاص در معرض دید مخاطبین قرار می گیرد.

در چاپ تابلوهای بک لایت، مدیا توسط یک منبع نور مانند مهتابی، لامپ کم مصرف و یا مجموعه‌ای از لامپ ها (ال. ‏ای. دی) به صورت اس ام دی و … از پشت روشن می‌شود و در شب و روز دارای نور زیاد بوده همچنین تصاویر و متون روی آن به صورت واضح دیده می‌شوند.

جنس مدیای چاپ بک لایت پارچه ای از فیلم‌‏های کوتینگ شده و پوشش دار توسط ماده‌ای مخصوص می‌باشد که نور را از خود عبور می‌دهند و سطح صاف و بدون بافت دارند و برای ‏استفاده در پرینترهای جوهر افشان یا لیزری ساخته شده‌اند.‏

نور ساطع شده از منبع نور، تصویر عکس را روشن کرده و به سطح کار جلوه‌ی بصری زیبایی، شبیه به ‏نمایشگرهای تلویزیونی، می دهد. تابلوهای بک لایت به عنوان تابلوهای تبلیغاتی در رستوران‌ها و فست ‏فود‌ها، دفاتر کار و غرفه‌های نمایشگاهی، در شرکت ها برای معرفی محصولات و لوگوی شرکت، در مطب ‏پزشکان، داروخانه‌ها و دفاتر کار مهندسین‎ ‎، در منازل و محیط کار به عنوان ‏‎ ‎دکوراسیون داخلی، همچنین مکان های پر تردد مثل ‏سالن های فرودگاه، مترو، مراکز خرید، نمایشگاه‌ها و همچنین در شکل آسمان مجازی کاربرد دارد.

نوع چاپ تابلو بک لایت از نظر کیفیت، اندازه و ضخامت می‌تواند متفاوت باشد. این سبک از چاپ‌ها به شکلی صورت می‌گیرد که در برابر رطوبت ماندگاری بالایی داشته باشد.

این ماندگاری با استفاده از لمینت و یا چاپ یووی چندین برابر شود.

با استفاده از چاپ بک لایت روی استیکر و نصب روی شیشه به راحتی می‌توان از نور خورشید به عنوان منبع پشت نور استفاده کرد.

منبع: چاپ بک لایت

نوشته معرفی چاپ بک لایت اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
http://chapgar.zarinblog.ir/2019/09/25/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%86%d8%a7%d9%be-%d8%a8%da%a9-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa/feed/ 0
چاپ دیجیتال کتاب به چه صورت است؟ http://chapgar.zarinblog.ir/2019/09/03/%da%86%d8%a7%d9%be-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d9%87-%da%86%d9%87-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/ http://chapgar.zarinblog.ir/2019/09/03/%da%86%d8%a7%d9%be-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d9%87-%da%86%d9%87-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/#respond Tue, 03 Sep 2019 11:33:50 +0000 http://chapgar.zarinblog.ir/?p=5 چاپ دیجیتال کتاب چگونه صورت می گیرد؟ مولفان، مترجمان و نویسندگان تازه کار برای چاپ اولین کتاب خود سوالات زیادی در ذهن دارند. که برای این سوالات پاسخ نادرست پیدا کرده‌اند! یا حتی پاسخی برای این سوالات نیافته‌اند. ما قصد داریم صفر تا صد مراحل چاپ کتاب را به شما آموزش دهیم. مراحل چاپ دیجیتال […]

نوشته چاپ دیجیتال کتاب به چه صورت است؟ اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
چاپ دیجیتال کتاب چگونه صورت می گیرد؟

مولفان، مترجمان و نویسندگان تازه کار برای چاپ اولین کتاب خود سوالات زیادی در ذهن دارند. که برای این سوالات پاسخ نادرست پیدا کرده‌اند! یا حتی پاسخی برای این سوالات نیافته‌اند. ما قصد داریم صفر تا صد مراحل چاپ کتاب را به شما آموزش دهیم.

مراحل چاپ دیجیتال کتاب

گام اول: نویسنده یا مترجم، محتوایی را گردآوری و یا خلق می‌کند.

گام دوم: تایپ و حروف چینی نوشته‌ها دومین مرحله است.

گام سوم: متن توسط یک یا گروهی از ویراستاران، ویرایش و بازخوانی می‌شود.

گام چهارم: با برنامه‌هایی مانند Adobe indesign متن را صفحه‌آرایی می‌کنند.

گام پنجم: در مرحله چهارم، خانه کتاب مسئول کد سیزده رقمی بین‎المللی (شابک) را ثبت می‌کند. در این قسمت تمام مشخصات کتاب ذکر می‌شود.

گام ششم: در این مرحله کتاب برای اخذ فیپا (شناسنامه کتاب) به کتابخانه ملی ارسال می‌شود.

گام هفتم: نهایتا کتاب توسط کتابخانه ملی بررسی و اطلاعات کامل آن به وزارت ارشاد اسلامی ارسال می‌شود و این وزارت خانه مجوزی را برای چاپ کتاب صادر می‌کند.

گام نهایی: ناشر کتاب را برای لیتوگرافی، چاپ و صحافی به چاپخانه ارسال می‌کند.

انجام 8 مرحله بالا چقدر زمان می‌برد؟

زمان تکمیل چاپ دیجیتال کتاب از فاکتورهای زیادی تاثیر می‌گیرد. اما مهم‌ترین فاکتور، اداره‌ها و مراکزی است که کتاب را بررسی می‌کنند. اگر این مراحل به سرعت طی شود و ناشر مربوطه، منظم کار کند، کتاب در زمان بین 1 الی 4 ماه مراحل چاپ را طی می‌کند.

آیا برای چاپ دیجیتال کتاب ارائه مدارک خاصی لازم است؟

همه می‌توانند کتاب بنویسید و آن را به چاپ برسانند. هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد. اما در برخی کتاب‌ها نویسنده یا مترجم با عناوینی مثل دکتر و … معرفی می‌شوند. در این صورت ارسال مدارکی جهت احراز هویت و اثبات آن به مرکز انتشارات ضرورت دارد.

آیا برای ترجمه کتاب باید از نویسنده خارجی اجازه بگیریم؟

اگر فردی هستید که به حق کپی رایت احترام می‌گذارید، بهتر است با نویسنده کتاب مکاتبه کنید و با پرداخت مقداری پول از نویسنده بالقوه اجازه ترجمه بگیرید. حتی می‌توانید از او یادداشتی دریافت کرده و آن را در صفحه اول کتاب چاپ کنید.

اما اگر ترجیح می‌دهید کتاب را بدون اجازه نویسنده چاپ کنید. چون ایران عضو کنوانسیون جهانی حق کپی رایت نیست، برای چاپ دیجیتال کتاب های ترجمه شده هیچ مانعی وجود ندارد. و شما بدون اجازه گرفتن از نویسنده می‌توانید آن را به چاپ برسانید.

انواع قرارداد برای چاپ دیجیتال کتاب

حق تالیف: یکی از قراردادهایی که با نویسنده‌ها یا مترجم‌های معروف می‌بندند، قرارداد حق تالیف است. در این قراردادی که منعقد می‌شود. سرمایه گذار یا ناشر متعهد می‌شود که درصدی از سود فروش کتاب را (که معمولا درصد آن در قرارداد ذکر می‌شود) به نویسنده پرداخت کند.

مشارکت در چاپ: قطعا چاپ هر کتابی برای ناشر هزینه دارد. بسیاری از کتاب‌هایی که چاپ می‌شوند فروش خیلی کمی دارند و اگر مؤلف یا نویسنده در هزینه‌های چاپ آن مشارکت نکنند، ناشر، چاپ آن را نمی‌پذیرد. بر طبق قرارداد مشارکت در چاپ، هزینه‌های چاپ کتاب بین نویسنده، سرمایه گذار یا ناشر تقسیم می‌شود.

فروش اثر: در این نوع قرارداد، نویسنده یا صاحب اثر تمامی حقوق مادی و معنوی اثر را به ناشر یا سرمایه گذار واگذار می‌کند. طبق این قرارداد اثر را در ازای دریافت مبلغی (که در قرارداد ذکر می‌شود) به طرف قرارداد می‌فروشد. معمولا به کمک این قرارداد، نویسنده‌ها و مترجمان می‌توانند برای ناشران و سرمایه گذاران کار سفارشی انجام دهند.

سرمایه گذاری مولف: گاهی مولف کتاب تصمیم می‌گیرد از تمام مزایای چاپ کتاب بهره‌مند باشد. او در این قرارداد تمامی هزینه‌های چاپ کتاب را به عهده می‌گیرد.

روش های چاپ کتاب کدامند؟

برای چاپ کتاب 2 روش مرسوم وجود دارد. که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خودش را دارد. اگر فاکتور کیفیت را کنار بگذاریم. هزینه چاپ، دومین و مهم‌ترین فاکتوری است که در چاپ دیجیتال کتاب تاثیر گذار است.

● چاپ افست کتاب: اگر می‌خواهید از کتاب خود بیش از 1000 نسخه چاپ کنید. چاپ افست از نظر هزینه بسیار مناسب است. گفتنی است این روش برای چاپ تعداد محدود کتاب اصلا پیشنهاد نمی‌شود. چون چاپ افست هزینه اولیه دارد. زمانی که شما هزینه اولیه را برای آماده‌ سازی چاپ خرج کنید، چاپ زیر 1000 نسخه صرفه اقتصادی ندارد.

● چاپ دیجیتال کتاب: جدیدترین روش چاپ، چاپ دیجیتال است. در این روش دستگاه‌های پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از این دستگاه‌ها کار نهایی را باکیفیت ارائه می‌کنند. برای آماده سازی چاپ هزینه اولیه نیاز نیست. از این رو، برای چاپ تعداد محدود معمولا زیر 200 نسخه بسیار مناسب است. به عبارتی دیگر درست است که در مجموع هر نسخه با هزینه بالاتر آماده می‌شود، اما هزینه اولیه ندارد.

مرور مجدد مراحل چاپ کتاب با روش چاپ دیجیتال کتاب:

  1. آماده کردن محتوای کتاب
  2. ارسال محتوای کتاب جهت بررسی، ارسال صورت حساب و عقد قرارداد به صورت حضوری یا از راه دور
  3. طی شدن مراحل مربوط به دریافت کد بین المللی(شابک)، فیپا و اخذ مجوز وزارت ارشاد که معمولا توسط انتشارات انجام می‌گیرد.
  4. صدور مجوز از طرف وزارت ارشاد اسلامی
  5. آماده کردن جلد کتاب؛ که طرح  جلد می‌تواند با سلیقه نویسنده طراحی شده و به انتشارات ارسال شود. البته انتشارات هم امکانات و شرایط طراحی جلد کتاب را دارد.
  6. نهایتا انتشارات کتاب را چاپ و به نویسنده تحویل می‌دهد. 

اما چرا چاپ دیجیتال کتاب؟

 شاید با خود فکر کنید که کدام روش چاپ برای کتاب من مناسب است! در ابتدای مقاله ذکر شد که تیراژ کتاب مهم‌ترین فاکتور در انتخاب روش چاپ است. و برای چاپ با تیراژهای پایین روش دیجیتال گزینه ایده آل است. چنانچه می‌خواهید در مورد چاپ دیجیتال کتاب بدانید، حتما چند نکته زیر را در نظر بگیرید.

  • با چاپ دیجیتال کتاب شما می‌توانید در هزینه‌های کتاب صرفه جویی کنید. اگر نویسنده تازه کاری هستید و پیش بینی دقیقی از میزان فروش کتاب ندارید. ریسک نکنید! بهتر است روش چاپ دیجیتال کتاب را انتخاب کنید. در این روش تعداد چاپ کتاب قابل کنترل است. از چاپ تیراژ کم شروع کنید و با افزایش تقاضا میزان چاپ را بیشتر کنید.
  • چاپ دیجیتال کتاب هزینه اولیه ندارد پس به تعداد محدود مقرون به صرفه است.
  • در چاپ افست که رقیب اصلی چاپ دیجیتال است، مراحل آماده سازی بسیار زمان‌بر و پرهزینه است. در صورتی که در روش دوم، فایل دیجیتالی کتاب، را دستگاه می‌خواند و بدون نیاز به فیلم، و کالک و زینک همه فرآیند را اتوماتیک انجام ‌می‌دهد.

     

    • سرعت در روش چاپ دیجیتال کتاب بسیار زیاد است. به طوری که یک کتاب 200 صفحه‌ای را  در کمتر از 4 ساعت در 100 تیراژ چاپ می‌کند.
  • نگهداری فیلم و زینک‎ها ‎(انبارداری) از فرآیند چاپ کتاب حذف می‌شود. از این رو، ناشر نیاز هفتگی خود را می‌تواند به چاپخانه سفارش دهد.
  • هنرنمایی در چاپ رنگی و امکان چاپ تعداد محدود (حتی یک نسخه)، امکان ایجاد تغییرات در فایل چاپی در هر نوبت از چاپ؛ از دیگر مزایای چاپ دیجیتال کتاب است.

منبع: چاپ دیجیتال خانه طراحان سام

نوشته چاپ دیجیتال کتاب به چه صورت است؟ اولین بار در Printer. پدیدار شد.

]]>
http://chapgar.zarinblog.ir/2019/09/03/%da%86%d8%a7%d9%be-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d9%87-%da%86%d9%87-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/feed/ 0