تاریخچه چاپ تخته شاسی

تاریخچه چاپ تخته شاسی و چاپ عکس روی شاسی

کلاً چوب ماده ایِ که مدام به خاطر خصوصیت هایی که داره مورد دقت و به کار گیری قرار میگیره زیرا خب سبکِ , مقاومِ , شیکِ و راحت صورت میگیره و . . . به خاطر همین مشخصات نیز بوده که دوران قبل روی چوب کنده کاری میکردن و گونه های و خط های متفاوتی رو روی اون ها مینگاشتن و از اون ها منفعت میبردن و از همون جا بود که چاپ روی چوب آغاز شد . همون کنده کاری هایِ بی معنا به نظور انتقال داده ها به روی لوح های چوبی بوده که خودش یه مدل چاپ محسوب میشه و ولی سنگ و لوح گلی و فلزی نیز بوده که بعداً اومده که فعالیت با اونا نداریم .

 

پس چاپ روی چوب از دیر باز بوده و حال صورت امروزی تری به خودش گرفته . ولی امروزه به یک‌سری روش متفاوت بسته به ایده و طرح و ذوق های متفاوت روی چوب طرح میزنن که شایسته ترین و راحت ترینشون همین تخته شاسی هستش .

 

تخته شاسی چیست؟

تخته شاسی

تخته شاسی به لهجه بی آلایش یک برگه MDF است که یه سمت آن آغشته به چسب و در طرف دیگر شیارهایی جهت معلق کردن عکس بر روی دیوار جای‌دارد و در حوالی تخته شاسی از نوار PVC جهت زیباتر شدن تخته شاسی استعمال میشود .

 

این کلیت مواد تشکیل دهنده تخته شاسی می‌باشد ولی ساخت آن نیازمند داشتن دستگاه های توسعه یافته جهت بُرش MDF , صاف و صیقلی کردن آن , دستگاه قرارا دادن چسب دوطرفه روی تخته شاسی و همینطور دستگاه های نصب نوار PVC

 

 

سایز های تخته شاسی : از سایز ۹*۶ سانتی متر تا ۳۶۰*۱۸۰ سانتی متر

 

ضخامت های گوناگون تخته شاسی : ۳ میلیمتر – ۸ میلیمتر – ۱۶ میلیمتر – ۳۰ میلیمتر

 

موردها کاربرد تخته شاسی :

 

  • اداره ها , اُرگان ها و اداره ها
  • نمایشگاه های عکاسی
  • مارک های مطرح جامه و مد
  • چیدمان داخلی
  •  
  • گونه های تابلو های دکوری
  • گونه های عکس های خانوادگی و فردی

 

 

چاپ عکس روی شاسی چه می باشد

 

در صورتی‌که تا قبل از این با کلمه چاپ عکس روی شاسی روبروشده باشید و مضمون ها این عبارت را بی نقص فهم نکرده اید , با ما همراه باشید تا به تفضیل به جواب این سوال پی ببرید . چاپ عکس آنلاین را که کلیه میدانیم و معنای آن این است که محتوای دیجیتال جانور در موبایل , دوربین عکاسی یا این که رایانه همراه خویش را به صورت چاپ شده و فیزیکی داشته باشیم اکنون این‌که چاپ عکس با چه دستگاهی و به چه صورت چاپ شده باشد خویش مفصل است , یا گونه های ورقه چاپ عکس چه‌گونه است خویش در مقاله ای جدا توضیح داده شده‌است .

تخته شاسی چه می‌باشد و چرا به آن شاسی می‌گویند

 

در شرایطی‌که اعتنا کرده باشید همه خودروها دارنده شاسی می‌باشند که در واقع محافظ بدنه اتومبیل هستند و بدنه ی ماشین روی آن سوار می شود . تخته شاسی نیز به معنای تخته حافظ است همان بمعنای چاپ عکس روی تخته حفظ کننده هست . از این پس شما میدانید چاپ شاسی به چه معنایی است .

گونه های تخته شاسی

 

1 – تخته شاسی بی آلایش

2 – تخته شاسی طرح دار یا این که دکوراتیو

 

تخته شاسی های معمولی در واقع قطعه ای چوب میباشند که تحت عنوان کادر عکسی فارغ از لبه و خوشگل جهت نمایش خاطرات عکسی ما به کارگیری میگردند این جور تخته شاسی ها در بعد ها متعدد البته در سایزهای استاندارد به صورت مربع یا این که مستطیل با اعتنا به مقدار انتخابی عکسهایتان مختلف است گزینش می شود این تخته شاسی با قطر 8 میلی متری یا این که 16 میلی متری در بازار عرضه می شود.

 

منبع: چاپ دیجیتال خانه طراحان سام

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *