نحوه صحیح ساخت لایت باکس

نحوه صحیح ساخت لایت باکس

در این مقاله قصد داریم شما‌را با یادگرفتن ساخت لایت باکس از باکس مقوایی آشنا کنیم . ممکن است که شما برای آغاز عمل عکاسی , پول کافی را نداشته باشید ولی میتوانید با استعمال از تلفن همراه و یا این که تبلت خویش این رشته را آغاز نمائید . احتمالا برای شما این سوال تولید شود که :

لایت باکس چیست؟

 

لایت باکس دوچندان متنوع است و اشکال متمایز دارااست , در واقع از آنان در بیلبوردهای تبلیغاتی تا تماشا عکس های رادیولوژی به کار گیری میگردد . ولی درین مقاله خواسته ما لایت باکس عکاسی است که نقش فراوان مهمی را در عکاسی ایفا می نماید و بیشتر در عکاسی صنعتی و عکاسی از مال مورد استعمال قرار میگیرد . در لایت باکس نورپردازی از بالا و از طرفین انجام میشود . در عکاسی از اشیائی که می بایست در آن به جزئیات دقت ویژه داشت , نیاز به لایت باکس غیرفریمل انکار است . لایت باکس با نور ملایم و دور‌نما یکسان موضوع را برای ساخت یک عکس قشنگ و کیفیت عالی مهیا می نماید .

ساخت تابلو لایت باکس

به‌دنبال روند ساخت لایت باکس از باکس مقوا را تشریح میکنیم که در فن عکاسی برای عکس های قشنگ فراوان به شما امداد خواهد کرد .

روند ساخت لایت باکس

 

1 – باکس مقوایی را تنظیم نمائید که مقدار آن با کالای متبوع شما متناسب باشد . شما می توانید در شرایطی‌که در منزل باکس مقوایی دارید از آن استعمال فرمایید و آن را به اتاقی ببرید که قصد دارید لایت باکس خویش را در آن جا بسازید . باکس مقوایی را از هر طرف 1 . 5 الی 2 اینچ ( 3 . 81 الی 5 سانتی متر ) آرم بزنید .

2 – با اعتنا طرفین را برش دهید , در واقع می بایست سه طرف باکس را برش دهیم . ذیل مقوا را چسب بزنید تا مشکلی پیرو فعالیت پیش نیاید . مقوا را به نحوی قرار دهید که سمت گشوده آن به طرف شما باشد .

3 – با کاتر مقوا را با توجه برش دهید . میتوانید از خط‌کش برای برش ظریف و مطلوب استعمال نمائید . دقت داشته باشید که برش ها بایستی به صورت به طور کامل صاف باشند . پس از جدا کردن کناره‌ها , پارچه یا این که برگه سپید و یا این که هر رنگ دیگری را که در لحاظ دارید را در سه طرف مقوا قرار دهید و با چسب بچسبانید . طرف چهارم می بایست گشوده بماند . ولی ممکن است شما به یکسری لایه پارچه یا این که برگه برای تولید نور و روشنایی مطلوب نیاز داشته باشید . بدین ترتیب برای این‌که به سود مطلوب برسید با هر لایه از پارچه یا این که ورقه که به مقوا بیشتر می کنید از سوژه متبوع خویش عکس بگیرید .

4 – برای این که دور نما فریمل قبولی تولید فرمائید عملکرد فرمایید تراز صاف و فریمل قبولی را پیدا نمایید , خوب تر است که دور نما رنگ سپید باشد و نیز مرحله با مقوا باشد . علت این‌که از مرحله سپید در عکس ها استعمال میکنیم این است که شم نامحدودی را به مخاطب القا می نماید و این احساس بوجود نمی‌آید که‌این عکس در فضایی تماما محدود گرفته شده‌است . کارایی نمایید بخش های مازاد برنامه خردسالان , برگه و یا این که پارچه را ببرید تا تعادل مقوا نگهداری شود .

5 – برای این‌که ثبات بیشتری به باکس بدهید می‌توانید چندین چوب را برش دهید و آن را در چهار طرف باکس قرار دهید و با نوار سفت فرمائید . ولی این سطح به طور کامل ازروی میل است و می‌توانید که چه بسا آن را انجام ندهید .

6 – فراموش نکنید که برای جلوه دادن بیشتر از نوار و مقوای سیاه استعمال نمائید و آن را به نحوی برش دهید که کناره های لایت باکس را به خیر بپوشاند . در واقع مزیت این مقوای سیاه این است که از ورود نوروروشنایی مازاد به باکس خودداری می نماید.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *